АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Глибочківської сільської ради «Про місцеві податки і збори на 2020 рік»

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Глибочківської сільської ради

«Про місцеві податки і збори  на 2020 рік»

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання        

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до місцевого бюджету  та, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду місцевого бюджету, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади. Кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ, благоустрій територій територіальної громади, виконання програм соціально-економічного розвитку Глибочківської територіальної громади.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини місцевого бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку територіальної громади, Глибочківська сільська рада має прийняти рішення «Про встановлення місцевих податків та зборів» на 2020 рік.

У разі неприйняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік, відповідно до пункту 12.3.5 статті 12  ПКУ, податки і збори будуть справлятимуться за мінімальними ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми громади, а саме:

-  поточний ремонт доріг комунальної власності села (642,6 тис. грн..)

Аналіз втрат до місцевого бюджету

з/п

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 рік

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 рік

Відхилення,

тис. грн.

Ставка %

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

Ставка%

 

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн

1

Податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

(від 0,2% до 1% залежно від виду нерухомого майна

      0,4

0

0

     0,4

3

Єдиний податок

І гр. 10 %

ІІ гр.12 %

залежно від виду господарської діяльності

    642,2

0

0

    642,2

 

 

 

 

 

 

 

Разом (втрати до бюджету)

Х

   642,6

Х

Х

     642,6

 

 

 

У разі прийняття рішення «Про місцеві податки і збори на 2020 рік» очікується, що  в бюджет Глибочківської сільської  громади надійдуть кошти в сумі  642,6 тис. грн.

Разом з тим, при прийнятті рішення необхідно забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та Глибочківської сільської ради.

Таким чином, Глибочківська сільська рада, враховуючи пропозиції підприємців, не підвищувала ставки податків.  Розміри ставок місцевих податків і зборів залишаються на рівні минулорічних.

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціально-економічних проблем громади, благоустрій населених пунктів,  покращення інфраструктури.

         Враховуючи, вищевикладене, Глибочківською сільською радою  розробляється проект рішення „Про місцеві податки і збори ” на 2020 рік та публікується в засобах масової інформації .

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Суб’єкти господарювання

так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

так

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

 Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією  Глибочківської сільської ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки ставки податків, затверджені рішенням Глибочківської сільської  ради « Про місцеві податки і збори на 2019 рік», застосовуються лише на 2019 рік.

II. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

 Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;

 - встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

 - забезпечити своєчасне надходження до сільського бюджету місцевих податків та зборів;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування.

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії сільської ради та не приймати  рішення міської ради «Про місцеві податки і збори» на 2020 р.

У такому випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню місцевого бюджету в можливих обсягах. Через очікуванні втрати місцевого бюджету не можливо в повному обсязі профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.)

Альтернатива 2.

Прийняти  рішення «Про місцеві податки і збори» на 2020 рік у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення місцевого бюджету.

Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. Надходження коштів до місцевого бюджету дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми.

Крім того, при визначенні розміру ставок податків та зборів, враховані пропозиції підприємців, що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади.

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік.

 За рахунок прийняття максимальних ставок  можливе  перевиконання дохідної частини місцевого бюджету. Проте, прийняття такого рішення призведе до значного збільшення навантаження  на суб’єктів господарювання, що в свою чергу призведе  до нарахування пені, штрафних санкцій за несвоєчасну сплату,  збільшить недоїмку із сплати податків і зборів.  Можливе скорочення  кількості зареєстрованих СПД. Можливе виникнення соціальної напруги,  непорозуміння між місцевою владою та СПД.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Втрати місцевого бюджету у сумі 642,6 тис. грн., за рахунок сплати податків за мінімальними ставками .

Альтернатива 2

1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2. Забезпечить відповідні надходження до місцевого бюджету від сплати місцевих податків і зборів (прогнозована сума 642,6 тис. грн.).

3.Створить сприятливі фінансові можливості міської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

4. Вдосконалить відносини між місцевою владою та СПД .

Відсутні

Альтернатива 3

Додаткові  надходження коштів до місцевого бюджету (орієнтовно у сумі 963,9 тис.грн.) та спрямування їх на соціально-економічний розвиток громади

Існування ризику переходу діяльності суб’єктів господарювання в «тінь» та несплата податків. Погіршення іміджу місцевої влади.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 

Альтернатива 2

Вирішення соціально-економічних проблем громади за рахунок наповнення дохідної частини місцевого бюджету

Сплата податків за встановленими ставками

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем села Глибочок за рахунок значного зростання дохідної частини сільського бюджету

Надмірне податкове  навантаження призведе до несвоєчасних сплати місцевих податків та зборів, а це в свою чергу до нарахування пені та штрафних санкцій.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

За даними  Тальнівського відділення Звенигородської  ОДПІ станом на 01.01.2019 року

                    

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

0

0

9

7

16

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0 %

0 %

56 %

    44%

100 %

 

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між місцевою владою та суб’єктами господарювання,  пов’язаних зі справлянням податків та зборів, оскільки враховані пропозиції суб’єктів підприємницької діяльності.

Затрати часу, необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори.

Сплата податків за запропонованими ставками (642,6тис. грн.).

Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатку  1 до цього АРВ

Альтернатива  3

 

Відсутні.

За рахунок прийняття максимальних ставок додаткові витрати орієнтовно будуть складати 321,3 тис.грн. Надмірне податкове  навантаження спричинить додаткові (непомірні) витрати малого бізнесу .

У зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на  одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного  акта згідно Додатка 2 до Методики проведення аналізу впливу  регуляторного актане розраховувалися.         

 ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей        

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є не прийнятною, оскільки місцеві податки та збори будуть сплачуватися платниками відповідно  до Податкового  кодексу України за мінімальними ставками,  громадяни  втратять додаткові пільги. Зменшаться надходження до місцевого бюджету , а це не дозволить  профінансувати  в повній мірі соціально-економічні та інші  програми. Очікуванні втрати до  місцевого бюджету складатимуть 642,6 тис. грн..

 

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території міста та відповідне наповнення місцевого бюджету.

 До бюджету територіальної громади надійде орієнтовно 642,6 тис. грн. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

 Альтернатива  3

2- цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті частково

Надмірне податкове навантаження на суб’єктів господарювання  знівелює вигоди від збільшення дохідної частини бюджету, а саме існує ризик переходу  суб’єктів господарювання   в «тінь». Балансу інтересів досягнуто не буде.

                     

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Наповнення місцевого бюджету та спрямування фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

 Сплата податків і зборів СПД та громадянами за обґрунтованими ставками. 

Сплата податків за запропонованими ставками 642,6 тис.грн. Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ.

Наповнення місцевого бюджету, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Додаткові надходження коштів до місцевого бюджету (963,9тис.грн.) та спрямування їх  на вирішення соціальних проблем територіальної   громади .

Надмірне податкове навантаження (321,3тис.грн. ) спричинить занепад малого бізнесу.

Детальна інформація щодо очікуваних витрат СПД наведено у додатку 1 до цього АРВ

Додаткове наповнення міського бюджету.

Надмірне навантаження на СПД, можливе скорочення кількості СПД.

Альтернатива 1

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Зменшення надходжень у місцевий бюджет.

Сумарні витрати, 642,6 тис. грн.

Зменшення надходжень до міського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади

 

    

Рейтинг

 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Альтернатива є  доцільною. Прийняття рішення забезпечить наповнення  місцевого  бюджету. Податкове навантаження для платників  місцевих податків і зборів не буде надмірним. Досягнення балансу інтересів  органу місцевого самоврядування та платників  місцевих податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

           Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків та зборів,  що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування  Глибочківської сільської ради.

                                                                                        

          V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території  Глибочківської сільської ради, аналітичних показників Тальнівського відділення Звенигородської ОДПІ Черкаської області, інформації фінансового відділу  Глибочківської сільської ради станом на 01.01.2019 року, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів на 2020 рік.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта: 

Розробка проекту рішення Глибочківської сільської ради "Про встановлення місцевих податків і зборів" на 2020 р. та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

 Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії  Глибочківської сільської ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод СПД, прогнозується, що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування. А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеній в розділі І цього АРВ

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії акта:

один рік

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

У разі, якщо сільська рада у термін до 01 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

  • Розмір надходжень до  місцевого бюджету , пов'язаних з дією акта.
  • Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта.
  • Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту.
  • Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Прогнозні показники результативності.

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р.

тис. грн.

1

Разом надходжень до місцевого бюджету(очікуваний обсяг надходжень), в тому числі:

642,6 тис. грн.

 

- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

0,4    тис. грн.

 

- Єдиний податок

642,2 тис. грн.

 

 

 

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

16

 

3

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, годинина 1 суб’єкта .

2 години

4

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту.

                    642,6 тис. грн.

5

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта,

Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ:

- на офіційному сайті Глибочківської сільської ради;

- на дошках оголошень

 

 Середній

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом  Глибочківської сільської ради.

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

- аналітичні показники  Тальнівського відділення Звенигородської ОДПІ у Черкаській області;

- інформація фінансового відділу   Глибочківської сільської ради.

 Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися за три місяці  до  дня  закінчення визначеного строкудії регуляторного акта.

 

Сільський голова:    ______________     В.Г.Мельник

Додаток ____

до аналізу регуляторного впливу

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з _01.04.2019р. по 09.04.2019р.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

 

 Консультації

      7

Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання

2

 

Робоча зустріч з представниками малого бізнесу

      9

Обговорено запропоновані ставки податків. Отримано інформацію від представників мікро та малого підприємництва щодо необхідних ресурсів, а саме їх витрат (витрат часу та матеріальних) на запровадження регулювання

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 16(одиниць), ), у тому числі малого підприємництва   9 (одиниць) та мікропідприємництва _7(одиниць)

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  100,00 (відсотків)

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

 

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів, визначених рішеннями  Глибочківської  сільської ради на 2020 рік), гривень

 

642,6

-

-

6

Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

       642,6

0

0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

16

8

Сумарно, гривень Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб' єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

642,6

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

 

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1.5 год*

 грн= 37.70

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

0,5 год . грн=

12,57

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х

14

Разом, гривень

50,27

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

16

16

Сумарно, гривень

804,32

Х

0

           


БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

 на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

0

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

0

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

             804,32

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

           804,32

0

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі аналізу статистичних даних, що наданні фінансово-економічним відділом виконавчого комітету  Глибочківської сільської ради та під час консультацій, проведених із суб’єктами підприємництва, визначено, що зазначені ставки податків є прийнятними для суб’єктів малого підприємництва. 

Сільський голова  ______________В.Г.Мельник

                                                                                                  Додаток  1

                                                                           до рішення сільської ради

                                                                                   від

1.Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

(визначення понять згідно п. п. 14.1.129 п.14.1 статті 14  ПКУ).

     1.1.1. платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

вказані  в п. 266.1.статті 266 ПКУ;

     1.1.2. об’єкти  оподаткування вказані в п.п.266.2.1 п.266.2 статті 266 ПКУ, а об’єкти, що не є  об’єктом оподаткування, вказані в п. п. 266.2.2 п. 266.2. статті 266 ПКУ;

     1.1.3. згідно п. п. 266.3.1. п.266.3. статті 266 ПКУ, базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток;

     1.1.4. згідно п. п.266.4.1. п.266.4 статті 266 ПКУ, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

 а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

 б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

 в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.

 Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік);

    1.1.5.ставки податкуна нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для  об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб встановлюються на 2020 рік рішенням сільської ради у відсотках від мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування :

Типи об’єктів житлової та нежитлової нерухомості

Фізичні особи

( у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 квадратний метр загальної площі об’єкта житлової та нежитлової нерухомості)

 

Юридичні особи

( у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 квадратний метр загальної площі об’єкта житлової та нежитлової нерухомості)

Об’єкти житлової нерухомості з них

 

 

а) житлові будинки :

- житловий будинок садибного типу

- житловий будинок квартирного типу різної поверховості

 

0,1

 

0,1

б) прибудова до житлового будинку

0

1

в) квартира

0,1

1

г) котедж

1

1

ґ) кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах

0,1

0,1

д) садовий будинок

1

1

е) дачний будинок

1

1

Об’єкти нежитлової нерухомості з них

 

 

а) будівлі готельні (готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку)

 

1

1

б) будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей)

0,01

0,01

в) будівлі торговельні (торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування)

0,01

0,01

г) гаражі (гаражі наземні й підземні та криті автомобільні стоянки)

0,01

0,01

ґ) будівлі промисловості та склади

0,01

0,01

д) будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки)

1

1

е) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо) в разі використання цих будівель та приміщень в некомерційних цілях

0

0,01

є) господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, майстерні тощо  в разі використання цих будівель та приміщень в комерційних цілях (у підприємницькій діяльності)

0, 01

0,01

ж) інші будівлі

0,01

0,01

    1.1.6. встановити  пільгу з податку, що сплачується  з об’єктів  нежитлової нерухомості, що перебувають у власності  релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями), звільнивши їх від сплати цього податку;

    1.1.7.згідно п.п. 266.6.1. п.266.6. статті 266 ПКУ, базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року;

    1.1.8.порядок обчислення суми податку визначений п.266.7 статті 266 ПКУ;

    1.1.9.строки сплати податку визначені п.266.10 статті 266 ПКУ.

 

Секретар ради                                                          Л.І.Білозір

 

                                                                                            Додаток 3

                                                                                         до рішення ради

                                                                                                                 3.Туристичний збір                              

     3.1.Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають  в село,де діє рішення сесії сільської ради про встановлення туристичного збору,  та  тимчасово розміщуються у місцях проживання(ночівлі) .

    3.2.Платниками збору не можуть бути особи, які :

а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;

б) особи , які прибули у відрядження або тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);

г) ветерани війни;

ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я;

е) діти віком до 18 років;

є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.

ж) члени сім'ї фізичної особи першого та/або другого ступеня споріднення, які тимчасово розміщуються такою фізичною особою у місцях проживання (ночівлі),що належать їй на праві власності або на праві користування за договором найму.  

3.3. Ставка збору встановлюється за кожну добу  тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі)  у розмірі  0,01  % – для внутрішнього туризму та 0,1%  – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати,встановленої законом на 1 січня  звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 .1статті 268 ПКУ;   

 3.4.База справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) вказаних   п. 268.5.1статті 268.5  

      3.5.Справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі): 

а) готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;

б) житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі)

3.6 Справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

а) юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з підпунктом 268.7.2 пункту 268.7 цієї статті, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 цієї статті;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом "б" підпункту 268.5.1 пункту 268.5 цієї статті, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами, які уповноважуються сільською радою  справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

     3.6.Особливості  справляння збору встановлений п. 268.6. статті 268 ПКУ: 

3.6.1 Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог.

За один і той самий період перебування платника збору на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.

3.6.2. Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору.

3.6.3. У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, села  сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі 

     3.7. базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

 

Секретар ради                                         Л.І. Білозір

 

                                                                                    Додаток 4

                                                                                    До рішення ради                                                                               

                   4.Збір за місця для паркування транспортних засобів

   4.1. платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках;

     4.2.об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської ради,  спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні";

      4.3.базою оподаткування є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету;

4.4.  ставки збору за місця для паркування транспортних засобів  встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі  0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року»;

      4.5.порядок обчислення та строки сплати збору вказані в п. 268-1.5. статті 268-1 ПКУ;

     4.6.Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

 

Секретар ради                                                  Л.І.Білозір

 

                                                                                         Додаток 5

                                                                                         До рішення ради                                                                                     

                                 5.Єдиний податок

       5.1. Платники податку є юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим Податковим кодексом, та реєструється платником єдиного податку в порядку визначеному цим кодексом.

       Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та ставки єдиного податку яких встановлюються сільською радою,  поділяються на такі групи платників єдиного податку:

І - фізичні особи - підприємці, які не використовують найману працю, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів на ринках та/або надають побутові послуги населенню, маючи обсяг доходу протягом календарного року не більше 300 тис. гривень;

ІІ - друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

 не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

Ш - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень;

1У - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

        5.2. не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп, особи які вказані в п.291.5. статті 291 ПКУ;       

         5.3.  під побутовими послугами населенню, які надаються першою та другою групами платників єдиного податку, розуміються  види послуг, вказані в п. 291.7 статті 291 ПКУ; 

         5.4. порядок визначення доходів та їх склад для платників єдиного податку першої - третьої груп вказаний в  статті 292 ПКУ;

         5.5. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік ;

         5.6.ставки, встановлені пунктами 293.3-293.5 ПКУ, застосовуються з урахуванням  особливостей, вказаних п.293.8 статті 293 ПКУ;

         5.8. для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування), вказаних в п. 293.9. статті 293 ПКУ;

       5.9. Податковий (звітний) період вказаний в статті 294 ПКУ;

       5.10. порядок нарахування та строки сплати єдиного податку вказані в статті 295 ПКУ.

       5.11.Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

        5.12. ставки єдиного податку для платників першої групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі - прожитковий мінімум), другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі  - мінімальна заробітна плата), третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільською радою  для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку - 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;

 

2) для другої групи платників єдиного податку - 12 відсотків розміру мінімальної заробітної плати :

 

                                                      СТАВКИ

єдиного податку відповідно видів економічної діяльності для фізичних 

        осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення  

                                               юридичної особи

Розмір ставок для платників єдиного податку 1 групи –

фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб та обсяг доходу яких протягом календарного року  не перевищує  300 000грн.

                       

Код

КВЕД

2010

Види господарської діяльності відповідно

до КВЕД - 2010

Розмір ставки для платників єдиного податку 1 групиу відсоткахдо  розмірупрожиткового мінімумудля працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року,

47.81

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках  харчовими  продуктами

10%

47.82

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках  текстильними  виробами,  одягом  і  взуттям

10%

47.89

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках  іншими  товарами

10%

01.61

Допоміжна діяльність у рослинництві

10%

81.30

Надання ландшафтних послуг

10%

01.62

Допоміжна діяльність у тваринництві

10%

02.40

Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві

10%

13.93

Виробництво килимів і килимових виробів

10%

13.96

Виробництво інших текстильних виробів н.в.і.у.

10%

13.99

Виробництво інших текстильних виробів н.в.і.у.

10%

14.31

Виробництво панчішно-шкарпеткових виробів

10%

14.39

Виробництво іншого трикотажного та в'язаного одягу

10%

14.11

Виробництво одягу зі шкіри

10%

14.13

Виробництво іншого верхнього одягу

10%

14.14

Виробництво спіднього одягу

10%

14.19

Виробництво іншого одягу й  аксесуарів

10%

14.20

Виготовлення виробів із хутра

10%

15.12

Виробництво дорожніх виробів, сумок, лимарно-сідельних виробів зі шкіри та ін. м-лів

10%

15.20

Виробництво взуття

10%

 16.23

Виробництво  інших  дерев»яних  будівельних  конструкцій  і  столярних  виробів

10%

16.29

Виробництво  інших   виробів  з  деревини:  виготовлення  виробів  з  корка,  соломки  та  рослинних  матеріалів  для  плетіння

10%

 25.12

Виробництво  металевих  дверей  і  вікон

10%

25.72

Виробництво  замків  і  дверних  петель

10%

25.99

Виробництво  інших  готових  металевих  виробів, н. .в. і. у.

10%

33.11

Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів

10%

31.01

Виробництво меблів  для  офісів  і  підприємств  торгівлі

10%

31.02

Виробництво  кухонних  меблів

10%

31.09

Виробництво  інших  меблів

10%

45.20

Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

10%

45.40

Торгівля  мотоциклами,  деталями , приладдям  до  них,  техобслуговування  і  ремонт 

10%

52.21

Допоміжне  обслуговування  наземного  транспорту

10%

95.23

Ремонт взуття

10%

95.21

Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення

10%

95.22

Ремонт побутових приладів, домашнього та садового обладнання

10%

95.25

Ремонт годинників

10%

95.29

Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10%

13.30

Оздоблення текстильних виробів

10%

95.12

Ремонт обладнання зв'язку

10%

95.29

Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10%

77.21

Прокат товарів для спорту та відпочинку

10%

77.22

Прокат відеозаписів і дисків

10%

77.29

Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку

10%

81.21

Загальне прибирання будинків

10%

81.22

Інша діяльність із прибирання  будинків і промислових об'єктів

10%

81.29

Інші види діяльності з прибирання

10%

74.20

Діяльність у сфері фотографії

10%

96.01

Прання та хімчистка текстильних і хутряних виробів

10%

96.02

Надання послуг перукарнями та салонами краси

10%

96.03

Організування поховань і надання суміжних послуг

10%

97.00

Діяльність домашніх господарств як роботодавців для домашньої прислуги

10%

 

 Розмір ставок для платників єдиного податку 2 групи -

фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб

або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах,

одночасно не перевищує 10 осіб та обсяг доходу яких протягом календарного року  не перевищує 1 500 000 грн

Код

КВЕД

2010

Види господарської діяльності відповідно

до КВЕД - 2010

Розмір ставки для платників єдиного податку 2 групиу відсотках до розмірумінімальної заробітної плати, встановленої  на 1 січня податковогозвітного року

01.11 

Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур 

12%

01.13

Вирощування овочів і баштаних культур ,корнеплодів і бульбоплодів

12%

01.19 

Вирощування інших однорічних і дворічних культур 

12%

01.24 

Вирощування зерняткових і кісточкових фруктів 

12%

 01.25

Вирощування ягід,горіхів,інших фруктів

12%

01.29 

Вирощування інших багаторічних культур 

12%

01.30

Відтворення  рослн

12%

01.41 

Розведення великої рогатої худоби молочних порід 

12%

01.42 

Розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів 

12%

01.46 

Розведення свиней 

12%

01.47 

Розведення свійської птиці 

12%

01.49 

Розведення інших тварин 

12%

01.50 

Змішане сільське господарство 

12%

01.61 

Допоміжна діяльність у рослинництві 

12%

01.62 

Допоміжна діяльність у тваринництві 

12%

01.63

Післяурожайна діяльність

12%

01.70 

Мисливство, відловлювання тварин і надання пов'язаних із ними послуг 

12%

02.10 

Лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві 

12%

02.40 

Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві 

12%

03.12 

Прісноводне рибальство 

12%

10.13 

Виробництво м'ясних продуктів 

12%

10.39 

Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів 

12%

10.41 

Виробництво олії та тваринних жирів 

12%

10.51

Перероблення  молока,  виробництво  масла  та  сиру

12%

10.61 

Виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості 

12%

10.71 

Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання 

12%

10.73 

Виробництво макаронних виробів і подібних борошняних виробів 

12%

10.89 

Виробництво інших харчових продуктів, н. в. і. у.

12%

10.92 

Виробництво готових кормів для домашніх тварин 

12%

13.92 

Виробництво готових текстильних виробів, крім одягу 

12%

13.94 

Виробництво канатів, мотузок, шпагату та сіток 

12%

14.11 

Виробництво одягу зі шкіри 

12%

14.12

Виробництво  робочого  одягу

12%

14.13 

Виробництво іншого верхнього одягу 

12%

14.19 

Виробництво іншого одягу й аксесуарів 

12%

14.20 

Виготовлення виробів із хутра 

12%

15.20 

Виробництво взуття 

12%

16.10 

Лісопильне та стругальне виробництво 

12%

16.21 

Виробництво фанери, дерев'яних плит і панелей, шпону 

12%

16.23 

Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів 

12%

16.29 

Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння 

12%

18.11 

Друкування газет 

12%

18.12 

Друкування іншої продукції 

12%

20.14 

Виробництво інших основних органічних хімічних речовин 

12%

22.11 

Виробництво гумових шин, покришок і камер; відновлення протектора гумових шин і покришок 

12%

22.23 

Виробництво будівельних виробів із пластмас 

12%

23.11 

Виробництво листового скла 

12%

23.12 

Формування й оброблення листового скла 

12%

23.31 

Виробництво керамічних плиток і плит 

12%

23.32 

Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів із випаленої глини 

12%

23.41 

Виробництво господарських і декоративних керамічних виробів 

12%

23.61 

Виготовлення виробів із бетону для будівництва 

12%

23.69 

Виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу 

12%

23.70 

Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю 

12%

25.11 

Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій 

12%

25.12 

Виробництво металевих дверей і вікон 

12%

25.72 

Виробництво замків і дверних петель 

12%

25.99 

Виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у. 

12%

31.01 

Виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі 

12%

31.02

Виробництво  кухонних  меблів

12%

31.09 

Виробництво інших меблів 

12%

32.30

Виробництво  спортивних  товарів

12%

32.40 

Виробництво ігор та іграшок 

12%

32.99 

Виробництво іншої продукції, н. в. і. у. 

12%

33.13 

Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання 

12%

33.14 

Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання 

12%

33.17 

Ремонт і технічне обслуговування інших транспортних засобів 

12%

33.19 

Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устаткування 

12%

35.13 

Розподілення електроенергії 

12%

35.22 

Розподілення газоподібного палива через місцеві (локальні) трубопроводи 

12%

35.30 

Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря 

12%

36.00 

Забір, очищення та постачання води 

12%

37.00 

Каналізація, відведення й очищення стічних вод 

12%

41.20 

Будівництво житлових і нежитлових будівель 

12%

42.11 

Будівництво доріг і автострад 

12%

42.99 

Будівництво інших споруд, н. в. і. у. 

12%

43.21 

Електромонтажні роботи 

12%

43.22 

Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 

12%

43.29 

Інші будівельно-монтажні роботи 

12%

43.31 

Штукатурні роботи 

12%

43.32 

Установлення столярних виробів 

12%

43.33 

Покриття підлоги й облицювання стін 

12%

43.34 

Малярні роботи та скління 

12%

43.39 

Інші роботи із завершення будівництва 

12%

45.20 

Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 

12%

45.32 

Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів 

12%

45.40 

Торгівля мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів 

12%

46.18

Діяльність  посередників,  що  спеціалізуються  в  торгівлі  іншими  товарами

12%

46.21 

Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин 

12%

46.31 

Оптова торгівля фруктами й овочами 

12%

46.32

Оптова  торгівля  м»ясом  і  м»ясними  продуктами 

12%

46.38 

Оптова торгівля іншими продуктами харчування,  у т.ч.  рибою, ракоподібними імолюсками 

12%

46.49 

Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення 

12%

46.90 

Неспеціалізована оптова торгівля 

12%

47.11 

Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування

12%

47.19 

Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах 

12%

47.21 

Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.22 

Роздрібна торгівля м'ясом і м'ясними продуктами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.23 

Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах 

12%

47.24 

Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.29 

Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах 

12%

47.41 

Роздрібна торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах 

12%

47.43 

Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворення звуку й зображення 

12%

47.51 

Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.52 

Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.53

Роздрібна  торгівля  килимовими  виробами,  покриттям  для  стін  та  підлоги  в  спеціалізованих  магазинах

12%

47.54 

Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.59 

Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах 

12%

47.61 

Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.62 

Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.64

Роздрібна торгівля  спортивним  інвентарем  у  спеціалізованих  магазинах

12%

47.65 

Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах 

12%

47.71 

Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах 

12%

47.72 

Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.73 

Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах 

12%

47.75 

Роздрібна торгівля косметичними товарами та туалетними приналежностями в спеціалізованих магазинах 

12%

47.76 

Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах 

12%

47.77 

Роздрібна торгівля годинниками  

12%

47.78

Роздрібна  торгівля  іншими  невживаними  товарами  в  спеціалізованих  магазинах

12%

47.79 

Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах 

12%

47.81 

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами

12%

47.82 

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям 

12%

47.89 

Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами 

12%

47.99 

Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами 

12%

49.31 

Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення 

12%

49.32 

Надання послуг таксі 

12%

49.39 

Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у. 

12%

49.41 

Вантажний автомобільний транспорт 

12%

52.29 

Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 

12%

55.10 

Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування 

12%

56.3

Обслуговування  напоями

12%

56.10 

Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування 

12%

56.29 

Постачання інших готових страв 

12%

58.11 

Видання книг 

12%

58.13 

Видання газет 

12%

62.01 

Комп'ютерне програмування 

12%

62.02 

Консультування з питань інформатизації 

12%

62.09 

Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем 

12%

63.11 

Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність 

12%

63.99 

Надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у. 

12%

65.11 

Страхування життя 

12%

65.12 

Інші види страхування, крім страхування життя 

12%

65.30 

Недержавне пенсійне забезпечення 

12%

66.21 

Оцінювання ризиків та завданої шкоди 

12%

66.29 

Інша допоміжна діяльність у сфері страхування та пенсійного забезпечення 

12%

68.20 

Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (земельних ділянок загальна площа яких не перевишує 0,2га,житлові приміщення загальна площа яких не перевищує 100кв.метрів,нежитлові приміщення(споруди,будівлі)та/або їх частини загальна площа яких не перевищує 300кв.метрів)

12%

69.10 

Діяльність у сфері права 

12%

69.20 

Діяльність у сфері бухгалтерського обліку ; консультування з питань оподаткування 

12%

70.22 

Консультування з питань комерційної діяльності й керування 

12%

71.12 

Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах 

12%

73.11 

Рекламні агентства 

12%

73.20 

Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки 

12%

74.20 

Діяльність у сфері фотографії 

12%

75.00 

Ветеринарна діяльність 

12%

77.11 

Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів 

12%

77.12 

Надання в оренду вантажних автомобілів 

12%

77.31 

Надання в оренду сільськогосподарських машин і устатковання 

12%

78.30 

Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами 

12%

79.11 

Діяльність туристичних агентств 

12%

80.10 

Діяльність приватних охоронних служб 

12%

81.22 

Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об'єктів 

12%

81.30 

Надання ландшафтних послуг 

12%

82.19

Фотокопіювання,  підготовка документів  та  ін.  спеціалізована  допоміжна  офісна  діяльність

12%

82.92 

Пакування 

12%

82.99 

Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у. 

12%

85.53 

Діяльність шкіл підготовлення водіїв транспортних засобів 

12%

85.59 

Інші види освіти, н. в. і. у. 

12%

86.22 

Спеціалізована медична практика 

12%

86.23 

Стоматологічна практика 

12%

93.12

Діяльність  спортивних  клубів

12%

93.13

Діяльність  фітнес-центрів

12%

93.19 

Інша діяльність у сфері спорту 

12%

93.29 

Організування інших видів відпочинку та розваг 

12%

95.11 

Ремонт комп'ютерів і периферійного устатковання 

12%

95.21 

Ремонт електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування, відтворення звуку й зображення 

12%

95.23 

Ремонт взуття та шкіряних виробів 

12%

95.24 

Ремонт меблів і домашнього начиння 

12%

95.25 

Ремонт годинників

12%

95.29 

Ремонт інших побутових виробів і предметів особистого вжитку 

12%

96.02 

Надання послуг перукарнями та салонами краси 

12%

96.03 

Організування поховань і надання суміжних послуг 

12%

96.04 

Діяльність із забезпечення фізичного комфорту 

12%

96.09 

Надання інших індивідуальних послуг, н. в. і. у. 

12%

 

Секретар  ради                                                        Л.І.Білозір                                                          

  Експертний висновок

постійної комісії сільської ради з питань планування,  бюджету та фінансів  щодо регуляторного впливу проекту регуляторного акта – рішення   Глибочківської  сільської  ради «Про встановлення  місцевих податків і зборів  на 2020 рік» 

         Розробник проекту регуляторного акта -  виконком сільської  ради, уповноважений на це сільською радою .

         Проаналізувавши проект регуляторного акта, експертна комісія визначає наступне.

1.Відповідність проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

      Ситуація яка вплинула  на необхідність його розробки, свідчить про необхідність  регулювання господарських відносин з метою встановлення конкретних, в межах чинного законодавства,   ставок місцевих податків і зборів .

Запропонований регуляторний акт має вплив на громадян, суб’єктів малого підприємництва та органи місцевого самоврядування.     

      Механізм вирішення проблеми, запропонований у проекті відповідає потребам та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятних альтернатив.

     Крім того, проект передбачає забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів та балансу інтересів  громадян, суб»єктів господарювання   та держави.

      В цілому при підготовці проекту регуляторного акта витримана послідовність регуляторної діяльності: проект відповідає цілям державної регуляторної політики, а також його включено до плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2020 рік (рішення сільської  ради від 06.11.2018р.№ 28/1, строк підготовки І півріччя.

        Проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, після  представлення його  на сесії сільської ради, буде  розміщено  на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет, про що буде повідомлено за 5 днів на офіційному веб-сайті сільської  ради в мережі Інтернет для подальшого внесення пропозицій та зауважень.

        Таким чином, проект регуляторного акта – проект рішення сільської  ради  відповідає усім принципам державної регуляторної політики встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме: доцільність, адекватність, ефективність, збалансованість, передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки.

         2. Проект регуляторного акта -  рішення сільської  ради відповідає вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу:

Відповідно до Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами (надалі - кодекс) визначено вичерпний перелік місцевих податків і зборів, порядок їх адміністрування, компетенцію контролюючих органів та повноваженнясільських  рад щодо встановлення їх рівня.

Кодексом визначено, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі - податок), є обов’язковим для встановлення місцевими радами, які зобов’язані у визначений період прийняти відповідне рішення про встановлення ставок податку на об’єкти житлової нерухомості з розрахунку на календарний рік  у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати, установленої на 1 січня звітного ( податкового) року.

Таким чином, з метою безумовного виконання вимог кодексу та недопущення суперечливих ситуацій, необхідно прийняти регуляторний акт, який установлюватиме ставки податку на об’єкти житлової та нежитлової  нерухомості, ставки єдиного, транспортного податку та збори за паркову автомобілів та туристичний збір.

       Тому, зазначена проблема не може бути розв’язана за допомогою чинних регуляторних актів.

           В ході пошуку альтернативних способів досягнення визначених цілей доцільно розглянути такі можливості:

  • пропозицію відмови від введення в дію запропонованого акта;
  • встановлення диференційованого рівня місцевих податків і зборів.

        У разі відмови від введення в дію запропонованого регуляторного акта не буде забезпечено безумовне виконання вимог чинного законодавства.

         Встановлення диференційованого рівня місцевих податків і зборів -це спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективну реалізацію регуляторного акта, який повністю відповідає повноваженням сільської  ради відповідно до Податкового кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Лише у такий спосіб можна вирішити зазначені проблеми найкращим чином, ураховуючи інтереси

територіальної громади, платників податку та органів місцевого самоврядування;

        Запропонований спосіб досягнення цілей є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.         

 Після впровадження всіх механізмів щодо адміністрування податку на державному рівні, із прийняттям цього регуляторного акта передбачаються надходження до бюджету села  від сплати податку.

           Досягнення цим регуляторним актом визначених цілей вплине на витрати територіальної громади (платників податків) у вигляді коштів на сплату податків і зборів, але й  надасть вигоди, а саме додаткові надходження до бюджету села  для направлення їхна поліпшення соціальних гарантій тієї ж територіальної громади.

         Крім кількісних показників, до вигод належить забезпечення поліпшення соціальних гарантій населення та фінансування сільських  програм за рахунок збільшення надходжень коштів до сільського бюджету, у тому числі від сплати місцевих податків і зборів.

          Впровадження та виконання вимог регуляторного акта не залежить від ресурсів органу місцевого самоврядування, а платники податку повинні сплачувати місцеві податки і збори по ставках, передбачених проектом цього рішення, та відповідно до норм, передбачених Податковим кодексом  України.

          В подальшому внесення змін до зазначеного рішення можливе у разі зміни чинного законодавства України або виникнення необхідності у нормативному врегулюванні певних правовідносин.

           Термін дії запропонованого регуляторного акта – 2020 рік .

За підсумками аналізу відстеження його результативності, а також у разі потреби та з прийняттям  урядом нормативних актів, до нього теж будуть уноситися відповідні зміни згідно з регуляторною процедурою.

           В зв’язку з тим, що для визначення рівня результативності дії регуляторного акта необхідно використовувати виключно статистичні дані, базове відстеження буде здійснено до дня набрання чинності регуляторного акту.

Повторне відстеження планується провести через рік після набуття чинності регуляторного акта. За результатами  проведеного відстеження  буде можливо порівняти показники базового та повторного відстежень. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, вони будуть усунені шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.

         3. Узагальнений висновок

          Враховуючи проведену експертизу, проект регуляторного акта – рішення сільської  ради  та аналіз його регуляторного впливу відповідають вимогам статей 4 та 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”.   

Голова постійної комісії сільської

ради з питань планування,

 бюджету   та фінансів                                                     Н.І. Чавунська 

                                                                                                             ПРОЕКТ

 

                                   ГЛИБОЧКІВСЬКА   СІЛЬСЬКА РАДА

                           ТАЛЬНІВСЬКОГО  РАЙОНУ  ЧЕРКАСЬКОЇ  ОБЛАСТІ                              

                                  РІШЕННЯ

    с.Глибочок                                    

    Про встановлення місцевих

    податків і зборів на території

    Глибочківської сільської ради  на 2020 рік 

          Відповідно до статті 10,  пункту 12.3 статті 12, статтей 265, 266, 267, 268, 268-1 Податкового кодексу України ( далі - ПКУ)  із змінами, Закону України  «Про засади державної  регуляторної політики  у сфері  господарської діяльності» , постанови  Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 р. № 634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо удосконалення  проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування», відповідно до пункту 24 частини 1 статті 26  Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні ”, враховуючи, протокол №1 наради з суб’єктами  мікро та малого підприємництва села від 09 квітня  2019 року,  аналіз регуляторного впливу,  експертний висновок  постійної комісії з питань планування, бюджету та фінансів  , сільська рада

ВИРІШИЛА :

           1.Встановити з 1 січня 2020 року на території  Глибочківської сільської ради        місцеві податки і збори    :

  * 1.1  податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки згідно додатку 1.

 * 1.2.транспортний податок, згідно додатку 2.

 *1.3. туристичний збір, згідно додатку 3.

   *1.4. Збір за місця для паркування транспортних засобів, згідно додатку 4.

      *1.5. Єдиний податок, згідно додатку 5.  

          2.Секретарю сільської ради :

          2.1. Після врахування поданих зауважень та пропозицій,  в тому числі і від Державної регуляторної служби України та   прийняття цього рішення сільською радою, оприлюднити  його  в друкованих ЗМІ  та на  Інтернет- сайті сільської ради  до 15  липня цього року.

         2.2.Направити копію цього регуляторного акта  в ДПІ в Тальнівському  районі.      

  3.Дане рішення набирає чинності з дня  його оприлюднення, але не раніше  01.01.2020 року.

         4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань планування,  бюджету, та фінансів.

 

Сільський голова                                                                     В.Мельник